A katalizátort általában 120-140.000km-re tervezik az autógyártók. Természetesen vannak ettől eltérő típusok is, de a katalizátor valós élettartamát nagyban befolyásolja, hogy mennyi a motor olajfogyasztása, milyen a hatásfoka és mennyire szegény vagy dús üzemanyag keverékkel működik.

Egy folyamatos, rövidtávú használatnál a katalizátor nem éri el a megfelelő üzemi hőfokot és tartósan dús keverékkel üzemel, ezért hamarabb lerakódik benne a szennyeződés. Ezzel szemben egy hosszútávon, pl. autópályán használt gépjárműben a katalizátor folyamatosan megfelelő üzemi hőmérsékleten működik, szegényebb üzemanyag keverékkel, ezáltal kevesebb a lerakódott szennyeződés, hosszabb a katalizátor élettarttama.

Bár elsőre kissé furcsán hangzik, de egy huzamosabb ideig rosszul működő, nyitott termosztáttal használt autónak idő előtt tönkremehet a katalizátora, mivel folymatosan hideg a motor, ezért keveréke jóval dúsabb és ez a katalizátort jobban terheli.

Előfordulhat az is, hogy még 250-300.000km-nél is jól működik az eredeti katalizátor, mert jó a gyártási minőség, és olyan a motor beállítása, hatásfoka, hogy minimális a szennyeződés illetve lerakódás.

Előző
«
Következő
»