Mennyire tartós a tűzkarikás rezgéscsillapító?

A gyengébb minőségű tűzkarikás rezéscsillapítók közül a legalsó kategóriát nem vettük alapul, mert azok között sajnos gyakran előfordulnak gyártási hibás, akár már újonnan tömítetlenül működő silány utánzatok, ahol az élettartam 0-1 év. A gyengébb minőségű, de szakszerűen legyártott tűzkarikás rezgéscsillapítók élettartama általában 3-4 év, a jobb minőségű tűzkarikás rezgéscsillapítók átlag élettartama 5-6 év. A tűzkarikás […]

Tovább

Mennyivel növeli a hátsó kipufogódob élettartamát a kondenzvíz leeresztő furat?

Egyes utángyártott és gyári hátsó kipufogó doboknál egy furatot alakítanak ki a kondenzvíz elvezetése céljából a hátsó kipufogódob alsó pontján. Tapasztalataink szerint ez a módszer leginkább csak elméletben működik jól, mivel a hátsó kipufogódob belső szekezete általában több cellából áll, ezért csak egyes részekről történik meg a kondenzvíz elvezetés. A másik probléma, hogy a kipufogóban […]

Tovább

Milyen időközönként szakad el az utángyártott flexibilis kipufogócső?

A gyengébb minőségű flexibilis kipufogó csövek közül a legalsó kategóriát nem vettük alapul, mert azok között sajnos gyakran előfordulnak gyártási hibás, akár már újonnan rezonáló flexibilis kipufogó csövek, ahol az élettartam 0-1 év. A gyengébb minőségű, de szakszerűen utángyártott flexibilis kipufogócsövek átlag élettartama 2-3 év, a jobb minőségű utángyártott flexibilis kipufogócsövek élettartama átlagosan 3-4 év. […]

Tovább

Mennyi idő alatt ég ki az utángyártott első kipufogócső?

Általában az első kipufogó csövek tartanak  a legtovább, mivel ott rövid időn belül létrejön az üzemi hőmérséklet, és nincs páralecsapódás, ezáltal kondenzvíz sem. Az első kipufogó csövek átlag élettartama a gyengébb minőségű kipufogó csöveknél 4-5 év, a jobb minőségű, nagyobb falvastagságú kipufogó csöveknél 6-7 év. Bár a flexibilis kipufogócsövek is az első csőhöz tartoznak, a […]

Tovább

Mennyi az utángyártott középső kipufogó dobok élettartama?

A gyengébb minőségű középső kipufogó dobok közül a legalsó kategóriát nem vettük alapul, mert azok között sajnos gyakran előfordulnak gyártási hibás, akár már újonnan tömítetlenül működő kipufogók, ahol az élettartam 0-1 év. A benzin üzemű gépjárműveknél a középső kipufogó dobok átlag élettartama körülbelül 1 évvel több, mint a hátsó kipufogó doboké, mivel magasabb hőmérsékleten működnek […]

Tovább

Mennyi idő alatt korrodál el az utángyártott hátsó kipufogó dob?

A gyengébb minőségű hátsó kipufogó dobok közül a legalsó kategóriát nem vettük alapul, mert azok között sajnos gyakran előfordulnak gyártási hibás, akár hiányos belső szerkezetű kipufogók, ahol az élettartam 0-1 év. A gyengébb minőségű, de szakszerűen utángyártott hátsó kipufogó dobok élettartama benzines motorral szerelt gépjárműveknél átlag 2-3 év, a jobb minőségű kipufogó doboknál 4-5 év. […]

Tovább

Hamarabb korrodál a télen felszerelt kipufogó?

A külső környezeti változások minimálisan, körülbelül 10%-ban befolyásolják a kipufogó dobok illetve csövek élettartamát. A tél folyamán keletkező csapadék az útszóró sóval keveredve okoz némi külső felületi rozsdásodást, azonban a kipufogók 90%-ban belülről korrodálnak el a maró hatású üzemanyag származékoktól, és égnek ki a magas hőfoktól. Kipufogó szervizünk tapasztalatai alapján nincs különösebb jelentősége, hogy a […]

Tovább

Miből áll a flexibilis kipufogócső szerkezete?

A flexibilis kipufogócső valójában egy hullámlemez, ami szerkezetéből adódóan csak vékony anyagból készülhet, hogy rugalmas maradjon. Ezt a körülbelül 0.6-0.8mm falvastagságú hullámlemezt a hoszabb élettartam érdekében különféle külső és belső erősítésekkel látják el. Létezik 2 rétegű megoldás, ami csak szimplán erősített, de akár 3-4 rétegű is lehet egy flexibilis kipufogócső…

Tovább

Milyen időközönként kell katalizátort cserélni?

A katalizátort általában 120-140.000km-re tervezik az autógyártók. Természetesen vannak ettől eltérő típusok is, de a katalizátor valós élettartamát nagyban befolyásolja, hogy mennyi a motor olajfogyasztása, milyen a hatásfoka és mennyire szegény vagy dús üzemanyag keverékkel működik. Egy folyamatos, rövidtávú használatnál a katalizátor nem éri el a megfelelő üzemi hőfokot és tartósan dús keverékkel üzemel, ezért […]

Tovább