Előfordulhat, hogy belefagy a kondenzvíz a kipufogóba, és nem indul be az autó?

Kipufogó szervizünkben ilyen jellegű kipufogó problémával csak extrém esetben,  egy Ford Mondeo 2.0 16V benzines régebbi típusával találkoztunk, és meg kell hagyni, alaposan megtréfálta a szerelő kollégákat. Nem volt egyszerű rájönni, hogy miért nem indul be az autó. Fontos információ, hogy ennek a gépjármű típusnak a kipufogó rendszere nem a szokványos, ugyanis a felépítmény bal […]

Tovább

Mennyivel növeli a hátsó kipufogódob élettartamát a kondenzvíz leeresztő furat?

Egyes utángyártott és gyári hátsó kipufogó doboknál egy furatot alakítanak ki a kondenzvíz elvezetése céljából a hátsó kipufogódob alsó pontján. Tapasztalataink szerint ez a módszer leginkább csak elméletben működik jól, mivel a hátsó kipufogódob belső szekezete általában több cellából áll, ezért csak egyes részekről történik meg a kondenzvíz elvezetés. A másik probléma, hogy a kipufogóban […]

Tovább

Melyik kipufogó alkatrészt kell leghamarabb cserélni?

Az utángyártott kipufogó alkatrészeket tekintve a gépjármű és a motor üzemanyag típusától függően a hátsó kipufogódob, a flexibilis kipufogócső, a kipufogó összekötő cső, illetve egyes modelleknél a kipufogó felfüggesztő gumibak a leggyakoribb alkatrész, melyet viszonylag rövid időn belül szoktunk cserélni. A benzin, etanol vagy gázüzemű gépjárműveknél a gyakoribb városi használatnál általában a kondenzvíz lecsapódás miatt […]

Tovább

Milyen időközönként szakad el az utángyártott flexibilis kipufogócső?

A gyengébb minőségű flexibilis kipufogó csövek közül a legalsó kategóriát nem vettük alapul, mert azok között sajnos gyakran előfordulnak gyártási hibás, akár már újonnan rezonáló flexibilis kipufogó csövek, ahol az élettartam 0-1 év. A gyengébb minőségű, de szakszerűen utángyártott flexibilis kipufogócsövek átlag élettartama 2-3 év, a jobb minőségű utángyártott flexibilis kipufogócsövek élettartama átlagosan 3-4 év. […]

Tovább

Mennyi idő alatt ég ki az utángyártott első kipufogócső?

Általában az első kipufogó csövek tartanak  a legtovább, mivel ott rövid időn belül létrejön az üzemi hőmérséklet, és nincs páralecsapódás, ezáltal kondenzvíz sem. Az első kipufogó csövek átlag élettartama a gyengébb minőségű kipufogó csöveknél 4-5 év, a jobb minőségű, nagyobb falvastagságú kipufogó csöveknél 6-7 év. Bár a flexibilis kipufogócsövek is az első csőhöz tartoznak, a […]

Tovább

Mennyi az utángyártott középső kipufogó dobok élettartama?

A gyengébb minőségű középső kipufogó dobok közül a legalsó kategóriát nem vettük alapul, mert azok között sajnos gyakran előfordulnak gyártási hibás, akár már újonnan tömítetlenül működő kipufogók, ahol az élettartam 0-1 év. A benzin üzemű gépjárműveknél a középső kipufogó dobok átlag élettartama körülbelül 1 évvel több, mint a hátsó kipufogó doboké, mivel magasabb hőmérsékleten működnek […]

Tovább

Mennyi idő alatt korrodál el az utángyártott hátsó kipufogó dob?

A gyengébb minőségű hátsó kipufogó dobok közül a legalsó kategóriát nem vettük alapul, mert azok között sajnos gyakran előfordulnak gyártási hibás, akár hiányos belső szerkezetű kipufogók, ahol az élettartam 0-1 év. A gyengébb minőségű, de szakszerűen utángyártott hátsó kipufogó dobok élettartama benzines motorral szerelt gépjárműveknél átlag 2-3 év, a jobb minőségű kipufogó doboknál 4-5 év. […]

Tovább

Mitől lyukad ki a kipufogó?

A magas hőfok, a nagy hőkülönbségek és a kipufogó dobok illetve csövek belsejében lévő maró hatású üzemanyag származék a kipufogók fő ellensége. A külső környezeti hatások csak minimális mértékben befolyásolják a kipufogó korrodálást. A benzin, etanol és gázüzemű gépjárműveknél az állandó savas-lúgos közeg, úgynevezett kondenzvíz a leginkább felelős a kipufogó korrodálásáért. A kondenzvíz az első […]

Tovább

Hamarabb korrodál a télen felszerelt kipufogó?

A külső környezeti változások minimálisan, körülbelül 10%-ban befolyásolják a kipufogó dobok illetve csövek élettartamát. A tél folyamán keletkező csapadék az útszóró sóval keveredve okoz némi külső felületi rozsdásodást, azonban a kipufogók 90%-ban belülről korrodálnak el a maró hatású üzemanyag származékoktól, és égnek ki a magas hőfoktól. Kipufogó szervizünk tapasztalatai alapján nincs különösebb jelentősége, hogy a […]

Tovább

Mitől szakad el a flexibilis kipufogócső?

A flexibilis kipufogócső általában 4 dologtól szokott tönkremenni: Elsődleges a természetes elhasználódás, amikor az anyag elvékonyodik, és kiég a hőtől. A második leggyakoribb kiváltó ok a kipufogó felfüggesztő hiánya, amit vagy már gyárilag lespóroltak az autóról, vagy később elfárad a kipufogó felfüggesztő, és a flexibiliscső a kipufogó rendszer súlyától leszakad. A harmadik lehetséges probléma az […]

Tovább