A katalizátoron minden motor indítás és leállítás után illetve változó terhelésnél nagy hőmérséklet különbség jön létre, ami által a katalizátor ház folyamatosan kitágul, majd mikor lehűl, összehúzódik. A házban lévő kerámia speciális, ragasztott szigeteléssel van berögzítve a házba, és ha a gyári – ragasztott – szigetelés gyengébb minőségű, akkor a kerámia idő előtt meglazul, leválik a házról. Ezután a folyamatos kipufogó rezgésektől a külső széle lemorzsolódik és a házban zörögni kezd.

A katalizátor ilyen jellegű hibájához az is hozzájárulhat, ha felhevült katalizátorral belehajtunk egy nagyobb víztócsába vagy magasabb hótorlaszba, ugyanis ilyenkor hirtelen lehűl a katalizátor háza és a felhevült kerámiáról leválik a ragasztott szigetelés.

Vállalkozó kedvű lelkes amatőrőktől láttunk már olyan javítást, hogy lemezcsavarral próbálták a kerámiát a házhoz rögzíteni, de sikertelennek bizonyultak a próbálkozások. Ilyen esetekben csak a katalizátor csere a szakszerű megoldás!

Előző
«
Következő
»