Általában mitől megy tönkre a katalizátor?

A katalizátorok normál elhasználódását leszámítva kipufogó szervizünkben tapasztaltak alapján legyakrabban három dologtól mennek tönkre a tervezettnél rövidebb időn belül: A motor gyújtáshibája miatt a katalizátorban lévő kerámia túlhevül és elolvad. Mitől tud elolvadni a katalizátor? Gyárilag gyenge minőségű a katalizátor, és leválik a házról a kerámia. Mitől válik le a katalizátor házról a kerámia? A […]

Tovább

Milyen időközönként kell katalizátort cserélni?

A katalizátort általában 120-140.000km-re tervezik az autógyártók. Természetesen vannak ettől eltérő típusok is, de a katalizátor valós élettartamát nagyban befolyásolja, hogy mennyi a motor olajfogyasztása, milyen a hatásfoka és mennyire szegény vagy dús üzemanyag keverékkel működik. Egy folyamatos, rövidtávú használatnál a katalizátor nem éri el a megfelelő üzemi hőfokot és tartósan dús keverékkel üzemel, ezért […]

Tovább

Világít a műszerfalon a motor kontroll lámpa. Katalizátort kell cserélni?

A hibakód olvasás után gyakran nem is a kérdés a jellemző, hanem konkrétan katalizátort keresnek az ügyfelek. Az is előfordul, hogy a tulajdonos be is szereltet egy új katalizátort – akár 2-300.000 forintért (a motortérben beépített katalizátorok gyakran ennyibe kerülnek, főként ha a gyári alkatrész árakat tekintjük) -, és a motor kontroll lámpa továbra is […]

Tovább