Milyen a hangja egy sportkipufogóval szerelt diesel autónak?

A különböző sportkipufogó dobok, csövek, rendszerek diesel motorral szerelt gépjárművekhez is beépíthetők. A  diesel autók kipufogó hangzását a beépített motoron felül elsősorban az határozza meg, hogy szívó üzemű vagy turbofeltöltővel szerelt, és hogy van-e beépítve a kipufogó rendszerbe katalizátor illetve részecskeszűrő. Az alábbiakban megpróbáljuk leegyszerűsítve összefoglalni, hogy a különböző diesel motorral szerelt gépjárműveknél milyen kipufogó […]

Tovább

Mennyivel növeli a hátsó kipufogódob élettartamát a kondenzvíz leeresztő furat?

Egyes utángyártott és gyári hátsó kipufogó doboknál egy furatot alakítanak ki a kondenzvíz elvezetése céljából a hátsó kipufogódob alsó pontján. Tapasztalataink szerint ez a módszer leginkább csak elméletben működik jól, mivel a hátsó kipufogódob belső szekezete általában több cellából áll, ezért csak egyes részekről történik meg a kondenzvíz elvezetés. A másik probléma, hogy a kipufogóban […]

Tovább

Mennyi az utángyártott középső kipufogó dobok élettartama?

A gyengébb minőségű középső kipufogó dobok közül a legalsó kategóriát nem vettük alapul, mert azok között sajnos gyakran előfordulnak gyártási hibás, akár már újonnan tömítetlenül működő kipufogók, ahol az élettartam 0-1 év. A benzin üzemű gépjárműveknél a középső kipufogó dobok átlag élettartama körülbelül 1 évvel több, mint a hátsó kipufogó doboké, mivel magasabb hőmérsékleten működnek […]

Tovább

Mennyi idő alatt korrodál el az utángyártott hátsó kipufogó dob?

A gyengébb minőségű hátsó kipufogó dobok közül a legalsó kategóriát nem vettük alapul, mert azok között sajnos gyakran előfordulnak gyártási hibás, akár hiányos belső szerkezetű kipufogók, ahol az élettartam 0-1 év. A gyengébb minőségű, de szakszerűen utángyártott hátsó kipufogó dobok élettartama benzines motorral szerelt gépjárműveknél átlag 2-3 év, a jobb minőségű kipufogó doboknál 4-5 év. […]

Tovább

Mitől lyukad ki a kipufogó?

A magas hőfok, a nagy hőkülönbségek és a kipufogó dobok illetve csövek belsejében lévő maró hatású üzemanyag származék a kipufogók fő ellensége. A külső környezeti hatások csak minimális mértékben befolyásolják a kipufogó korrodálást. A benzin, etanol és gázüzemű gépjárműveknél az állandó savas-lúgos közeg, úgynevezett kondenzvíz a leginkább felelős a kipufogó korrodálásáért. A kondenzvíz az első […]

Tovább

Jó lesz a sportkipufogó rendszer 1 dobbal?

Előfordul, hogy leegyszerűsített 1 dobos sportkipufogó rendszert szeretnének gyártatni ügyfeleink. Ilyen felkérésnél – kipufogó szervizünkben szerzett tapasztalataink alapján – előzetesen tájékoztatjuk ügyfeleinket a várható végeredményről. Amennyiben turbó motorral szerelt gépjárműről van szó – és nem szempont az utazási komfort mert pl. versenypályán használják az autót -, az erőteljes és kissé érces hangzáson kívül más mellékhatása […]

Tovább

Érdemes a középső kipufogódobot lecserélni sportkipufogóra?

Mielőtt a középső kipufogódobot lecserélnénk sportkipufogóra, érdemes megvizsgálni az eredeti kipufogót, mert a gyári középső kipufogódobok között egyaránt előfordulhat nagyobb folytású és nyitott rendszerű. Ezek helyére úgynevezett gázgyorsító kipufogó dobokat szoktunk beépíteni. A középső tuning kipufogó doboknak olyan a belső szerkezeti kialakítása, hogy az felgyorsítja a kipufogó gázok áramlását, ezzel javítva a motor öblítését. Ezzel […]

Tovább

Mit érdemes tudni az univerzális sportkipufogó dobokról?

Mielőtt valaki sportkipufogó dobot szereltet az autójára, érdemes körülnézni a kipufogók között, mert elég széles a kínálat és többféle lehetőség közül választhatunk. Amennyiben univerzális sportkipufogó dobra esik a választás, a vásárlás előtt szeretnénk felhívni a figyelmet, hogy ezek közül nem mindegyik szerelhető fel egy adott gépjármű típushoz, sőt az is előfordul, hogy olyan a gyári […]

Tovább

Növeli a teljesíményt a hátsó sportkipufogó?

A hátsó kipufogódob a legtöbb gépjárműnél a fő hangtompító és ezért általában ebben van a legtöbb folytás. Egy átlag gépjármű típuson a hátsó sportkipufogóval végteljesítmény és nyomaték növekedés is elérhető, azonban előfordul hogy egy gyári sport modellnek a hátsó sportkipufogótól leginkább csak a hangja lesz lélegzet elállító és minimális a teljesítmény és nyomaték növekedés. Gépjármű […]

Tovább

Mit jelent az hogy aluminizált kipufogó cső és kipufogó dob?

Az aluminizált kipufogódob és kipufogócső alumíniummal bevont acél alapanyagból készül, ezáltal sokkal tovább ellenáll a korróziónak és a kipufogóknál jelentkező hőkülönbségnek, mint a hagyományos festés. A kipufogó hőfoka rövid időn belül akár -20-30 és +5-600 celsius fok között változhat. Ettől a jelentős hőkülönbségtől a bevonat nélküli acél kipufogóról a festék rövid időn belül lepereg és […]

Tovább