A kipufogó turbina jelentős fojtást, ezáltal pedig hangtompítást végez a motoron, ezért a turbó motorral szerelt gépjárművek kipufogó zajszintje alacsonyabb, mint a szívómotoros társaiké.
Nagyon leegyszerűsítve olyan a turbó motor alap kipufogó rendszer nélküli zajszintje, mint a szívó motornak egy nagyon nyitott sportkipufogó dobbal.
A turbó motorral szerelt gépjárművek közötti alap hangzásokban is jelentős eltérések vannak, attól függően, hogy mekorra a turbina belső kialakítása, illetve hogy normál vagy változó geometriás feltöltőről van-e szó.
A szívó üzemű vagy turbóval szerelt motorok kipufogó hangzása közötti különbséget a Forma 1-es autóknál is érzékelhetjük. A sportágat nem követők számára új információ lehet, hogy 2014-től az új F1-es motorokat turbófeltöltővel szerelik, és ennek köszönhetően – sokak nagy bánatára – a jellegzetes, visító hangzás is megszűnt.
Szívó és turbó motor hangzás összehasonlító videó: