Érdemes nagyobb kipufogó csövet beépíteni a gyárinál?

Amennyiben tuningolni szeretnénk a gépjárművet, a könnyebb kipufogógáz áramlás érdekében a kipufogó csövet is le lehet cserélni egy nagyobb méretűre. Kipufogó szervizünkben ilyenkor megmérjük a gyári kipufogócső átmérőjét és azt viszonyítjuk a motor cm3-hez, teljesítményhez, fordulatszámhoz és egyéb paraméterekhez, majd ezen adatok alapján méretezzük az új kipufogó csövet. Az előzetes felmérés azért is fontos, mert vannak […]

Tovább

Hogyan lehet védekezni a katalizátor lopás ellen?

Kipufogó szervizünkben kidolgoztunk egy katalizátor lopás („platinázás„) elleni védelmet, mely nem csak a gyakrabban lopás áldozátul eső kisteherautók és egyterűek esetében, de személyautók személyautók katalizátorainál is alkalmazható. Részecskeszűrő lopás elvétve történik, azonban igény szerint kipufogó szervizünkben az ilyen irányú lopások elleni védelem is beépíthető. Amennyiben felkeltettük érdeklődését bővebb felvilágosítást és árajánlatot – érthető okokból – […]

Tovább

Lehet közlekedni lyukas kipufogóval?

Gyakran előfordul, hogy ügyfeleink megkérdezik, lehet-e közlekedni a lyukas vagy leszakadt kipufogóval, mert nincs idő a kipufogó javításra. Ezt több okból sem ajánjuk! Azon felül, hogy szabálytalan így a közlekedés és egy jelentősebb kipufogó kifújás a motor kipufogó szelepeit is károsítja, sokan nem is gondolnák, hogy milyen veszélyes lehet meghibásodott kipufogóval autózni. Kipufogó szervizünkben több […]

Tovább

Büdös van az autóban. Lehet a kipufogótól?

Amennyiben nem a horgászásból maradt egy zacskó hal az ülés alatt, és nem bableves volt az ebéd, komolyan kell venni ezt a problémát. Azon felül, hogy ilyenkor igen kellemetlenné válik a gépjármű használat, ez akár az egészségre is káros lehet az utasok számára. Elsőként leginkább a kipufogó rendszer tömítetlenségét feltételezik ügyfeleink. Kipufogó szervizünkben egy előzetes […]

Tovább

Általában mitől megy tönkre a katalizátor?

A katalizátorok normál elhasználódását leszámítva kipufogó szervizünkben tapasztaltak alapján legyakrabban három dologtól mennek tönkre a tervezettnél rövidebb időn belül: A motor gyújtáshibája miatt a katalizátorban lévő kerámia túlhevül és elolvad. Mitől tud elolvadni a katalizátor? Gyárilag gyenge minőségű a katalizátor, és leválik a házról a kerámia. Mitől válik le a katalizátor házról a kerámia? A […]

Tovább

Világít a műszerfalon a motor kontroll lámpa. Katalizátort kell cserélni?

A hibakód olvasás után gyakran nem is a kérdés a jellemző, hanem konkrétan katalizátort keresnek az ügyfelek. Az is előfordul, hogy a tulajdonos be is szereltet egy új katalizátort – akár 2-300.000 forintért (a motortérben beépített katalizátorok gyakran ennyibe kerülnek, főként ha a gyári alkatrész árakat tekintjük) -, és a motor kontroll lámpa továbra is […]

Tovább

Mit jelent az hogy aluminizált kipufogó cső és kipufogó dob?

Az aluminizált kipufogódob és kipufogócső alumíniummal bevont acél alapanyagból készül, ezáltal sokkal tovább ellenáll a korróziónak és a kipufogóknál jelentkező hőkülönbségnek, mint a hagyományos festés. A kipufogó hőfoka rövid időn belül akár -20-30 és +5-600 celsius fok között változhat. Ettől a jelentős hőkülönbségtől a bevonat nélküli acél kipufogóról a festék rövid időn belül lepereg és […]

Tovább

Mit takar az, hogy 1.5-2.0mm falvastagságú kipufogó dobok és csövek? Sok vagy kevés a 2 év garancia?

A kipufogó dobok élettartamát – és ezzel párhuzamosan a garanciát – elsősorban a lemez vasagsága és minősége határozza meg: A gyengébb minőségű kipufogók általában 0.8-1.2mm-es szimpla, vagy 0.6mm-es dupla lemezből készülnek, 0.5-1 év garanciával. A jobb minőségű kipufogók 1.5-2.0mm.-es szimpla vagy 0.8-1.0mm.-es dupla lemezből kerülnek legyártásra 1.5-2 év garanciával. Tapasztalataink alapján a dupla lemezből készült […]

Tovább