Melyik kipufogó alkatrészt kell leghamarabb cserélni?

Az utángyártott kipufogó alkatrészeket tekintve a gépjármű és a motor üzemanyag típusától függően a hátsó kipufogódob, a flexibilis kipufogócső, a kipufogó összekötő cső, illetve egyes modelleknél a kipufogó felfüggesztő gumibak a leggyakoribb alkatrész, melyet viszonylag rövid időn belül szoktunk cserélni. A benzin, etanol vagy gázüzemű gépjárműveknél a gyakoribb városi használatnál általában a kondenzvíz lecsapódás miatt […]

Tovább

Milyen időközönként szakad el az utángyártott flexibilis kipufogócső?

A gyengébb minőségű flexibilis kipufogó csövek közül a legalsó kategóriát nem vettük alapul, mert azok között sajnos gyakran előfordulnak gyártási hibás, akár már újonnan rezonáló flexibilis kipufogó csövek, ahol az élettartam 0-1 év. A gyengébb minőségű, de szakszerűen utángyártott flexibilis kipufogócsövek átlag élettartama 2-3 év, a jobb minőségű utángyártott flexibilis kipufogócsövek élettartama átlagosan 3-4 év. […]

Tovább

Miben különbözik a tűzkarikás rezgéscsillapító a flexibilis kipufogócsőtől?

A tűzkarikás rezgéscsillapító és a flexibilis kipufogócső is a motor mozgását, rezonanciáját csökkenti a kipufogórendszer felé. A tűzkarikás rezgéscsillapító előnye, hogy jobban ellenáll a hőterhelésnek és a kipufogórendszer súlyából eredő terhelésnek, tehát tartósabb, mert a szerkezeti kialakításából adódóan 2mm falvastagságú csőből is készülhet. Ezzel szemben a flexicsövet csak maximum 0.8mm-es hullámlemezből gyártják, máskülönben elvesztené rugalmasságát. […]

Tovább

Hogyan működik a tűzkarikás rezgéscsillapító?

A tűzkarikás rezgéscsillapító egy rugalmas kötés, ami a motor mozgását, rezonanciáját csökkenti a kipufogórendszer felé. Szerkezete két részből áll: az egyik felén a cső egy kúp formára van bővítve, a másik oldalon a tűzkarika helyezkedik el, aminek a kialakítása a kúp negatív formája. Mindkét oldalon van egy csatlakozó, melyek rugós kötéssel vannak egymáshoz rögzítve. A […]

Tovább

Mit jelent az hogy 3 és 4 rétegű flexibilis kipufogócső?

A flexibilis kipufogócső egy vékony hullámlemez, amely különféle rétegekkel van megerősíve a tartósság érdekében. A feltüntetett számok az erősítés mértékét jelzik. Az alap a 2 rétegű flexibilis kipufogócső, melynek összetétele hullámlemez, illetve kívül egy szövetháló erősítés. Ettől erősebb szerkezetű a 3 rétegű flexibilis kipufogócső, melynek összetétele hullámlemez, valamint kivűl és belül szövetháló erősítés. Az utángyártottak […]

Tovább

Miből áll a flexibilis kipufogócső szerkezete?

A flexibilis kipufogócső valójában egy hullámlemez, ami szerkezetéből adódóan csak vékony anyagból készülhet, hogy rugalmas maradjon. Ezt a körülbelül 0.6-0.8mm falvastagságú hullámlemezt a hoszabb élettartam érdekében különféle külső és belső erősítésekkel látják el. Létezik 2 rétegű megoldás, ami csak szimplán erősített, de akár 3-4 rétegű is lehet egy flexibilis kipufogócső…

Tovább

Mitől szakad el a flexibilis kipufogócső?

A flexibilis kipufogócső általában 4 dologtól szokott tönkremenni: Elsődleges a természetes elhasználódás, amikor az anyag elvékonyodik, és kiég a hőtől. A második leggyakoribb kiváltó ok a kipufogó felfüggesztő hiánya, amit vagy már gyárilag lespóroltak az autóról, vagy később elfárad a kipufogó felfüggesztő, és a flexibiliscső a kipufogó rendszer súlyától leszakad. A harmadik lehetséges probléma az […]

Tovább

Miért kell az autóba a flexibilis kipufogócső?

A flexibilis kipufogócső feladata a a motor mozgásának, rezonanciájának a csökkentése a kipufogórendszer felé. A gépjármű karosszériájához a motor rugalmas gumibakokkal van rögzítve, hogy minél kevesebb rezonancia jusson karosszériára, és ezáltal az utasfülkére. Ebből viszont az következik, hogy a motor minden terhelés váltásnál – vagy akár csak indítás és leállításnál – is mozgást végez, amit […]

Tovább

Mit érdemes tudni az univerzális sportkipufogó dobokról?

Mielőtt valaki sportkipufogó dobot szereltet az autójára, érdemes körülnézni a kipufogók között, mert elég széles a kínálat és többféle lehetőség közül választhatunk. Amennyiben univerzális sportkipufogó dobra esik a választás, a vásárlás előtt szeretnénk felhívni a figyelmet, hogy ezek közül nem mindegyik szerelhető fel egy adott gépjármű típushoz, sőt az is előfordul, hogy olyan a gyári […]

Tovább

Diesel motorral szerelt gépjárművön mitől dugul el a katalizátor?

A kerámia eltömődés általában vagy a katalizátor előtt elszelelő kipufogó, vagy jól működő kipufogórendszer esetében a megnövekedett kormolás következménye. Ilyen problémánál szükséges a kipufogó javítás, vagy amennyiben tömített a kipufogó rendszer, fel kell deríteni és orvosolni kell a túlzott füstölés okát, mert ellenkező esetben az új katalizátor is eltömődik a koromtól. Amennyiben elszelel a katalizátor […]

Tovább