Többet fogyaszt az autó a sportkipufogóval?

Amennyiben csak a technikai paramétereket nézzük, mivel jobb lesz a motor hatásfoka, ugyanolyan használatnál még kevesebbet is fogyaszthat az autó, azonban a gyakorlatban aki sportkipufogót szereltet fel, az szeretné hallani az új kipufogó hangját. Ezáltal megváltozik a vezetési stílus, főként az első egy két hetes – „tesztelési” – időszakban, és ilyenkor valóban növekedhet a fogyasztás, […]

Tovább

Mennyit javít a teljesítményen a tuning leömlőcső?

Általánosságban itt sem szabad választ adni, csak miután szemügyre vettük a gyári leömlő kialakítását, ugyanis egyes modellek között jelentős eltérés lehet. Létezik olyan rossz gyári konstrukció, ahol egymás ellen dolgoznak a hengerekből kiáramló kipufogó gázok, és egy jó méretezésű sport leömlő jelentősen növeli a teljesítményt, míg vannak olyan gyárilag szerelt leömlők, ahol a gyár motorsport részlege […]

Tovább

Milyen katalizátor tuning lehetőségek vannak?

Amikor katalizátor tuningról beszélünk, kipufogó szervizünk gépjármű típusól és a felhasználástól függően három alternatívát szokott javasolni, ami egyaránt növeli a teljesítményt és a nyomatékot. Az első lehetőség, hogy marad az eredeti kerámia katalizátor, és a becsatlakozás keresztmetszetét növeljük, ezzel segítve a kipufogógáz áramlást. A második lehetőség, hogy egy nagyobb méretű és átömlésű kerámia katalizátor testet építünk […]

Tovább

Mennyivel lesz erősebb az autó egy sportkipufogó rendszerrel?

Erre a kérdésre általános választ adni szinte lehetetlen, mert minden gépjármű típus másképpen tuningolható egy sportkipufogó rendszerrel. Vannak olyan autók – főként a sport változatok között -, ahol gyárilag is kihozzák a lehető legnagyobb teljesítényt a kipufogó rendszerből, természetesen azért a decibeleket kordában tartva. Vannak azonban olyan gépjármű típusok is, ahol gyárilag igen nagy folytással […]

Tovább