Érdemes a középső kipufogódobot lecserélni sportkipufogóra?

Mielőtt a középső kipufogódobot lecserélnénk sportkipufogóra, érdemes megvizsgálni az eredeti kipufogót, mert a gyári középső kipufogódobok között egyaránt előfordulhat nagyobb folytású és nyitott rendszerű. Ezek helyére úgynevezett gázgyorsító kipufogó dobokat szoktunk beépíteni. A középső tuning kipufogó doboknak olyan a belső szerkezeti kialakítása, hogy az felgyorsítja a kipufogó gázok áramlását, ezzel javítva a motor öblítését. Ezzel […]

Tovább

Növeli a teljesíményt a hátsó sportkipufogó?

A hátsó kipufogódob a legtöbb gépjárműnél a fő hangtompító és ezért általában ebben van a legtöbb folytás. Egy átlag gépjármű típuson a hátsó sportkipufogóval végteljesítmény és nyomaték növekedés is elérhető, azonban előfordul hogy egy gyári sport modellnek a hátsó sportkipufogótól leginkább csak a hangja lesz lélegzet elállító és minimális a teljesítmény és nyomaték növekedés. Gépjármű […]

Tovább

Mennyivel lesz erősebb az autó egy sportkipufogó rendszerrel?

Erre a kérdésre általános választ adni szinte lehetetlen, mert minden gépjármű típus másképpen tuningolható egy sportkipufogó rendszerrel. Vannak olyan autók – főként a sport változatok között -, ahol gyárilag is kihozzák a lehető legnagyobb teljesítényt a kipufogó rendszerből, természetesen azért a decibeleket kordában tartva. Vannak azonban olyan gépjármű típusok is, ahol gyárilag igen nagy folytással […]

Tovább