Amikor katalizátor tuningról beszélünk, kipufogó szervizünk gépjármű típusól és a felhasználástól függően három alternatívát szokott javasolni, ami egyaránt növeli a teljesítményt és a nyomatékot.
Az első lehetőség, hogy marad az eredeti kerámia katalizátor, és a becsatlakozás keresztmetszetét növeljük, ezzel segítve a kipufogógáz áramlást.
A második lehetőség, hogy egy nagyobb méretű és átömlésű kerámia katalizátor testet építünk be.
A harmadik alternatíva a katalizátort helyettesítő első kipufogódob, melyet csak verseny célra ajánlunk, mert a gyárilag katalizátoros gépjármű így közúti forgalomban nem vehet részt.
Létezik fém betétes „sport” katalizátor is. Kipufogó szervizünk ezeket leginkább olyan versenyautókhoz ajánlja, ahol előírás a megfelelő környezetvédelmi emissziós érték. A sport katalizátor működését leginkább a verseny körülmények alatt fellépő megnövekedett hőterhelésre tervezték, ezért a mindennapos közúti használatban nem biztos, hogy jó hatásfokkal működik, és ettől a diagnosztizáló szondás típusoknál a motorkontroll lámpa is bejelezhet.
Katalizátor tuning esetében gépjármű típustól és a szerkezeti megoldásoktól függően 1-2% teljesítmény és 2-3% nyomaték növekedés érhető el, amennyiben a katalizátortól hátrafelé eső rész is megfelelő gázáramlást biztosít.
Hozzászólások