Amikor katalizátor tuningról beszélünk, kipufogó szervizünk gépjármű típusól és a felhasználástól függően három alternatívát szokott javasolni, ami egyaránt növeli a teljesítményt és a nyomatékot.

Az első lehetőség, hogy marad az eredeti kerámia katalizátor, és a becsatlakozás keresztmetszetét növeljük, ezzel segítve a kipufogógáz áramlást.

A második lehetőség, hogy egy nagyobb méretű és átömlésű kerámia katalizátor testet építünk be.

A harmadik alternatíva a katalizátort helyettesítő első kipufogódob, melyet csak verseny célra ajánlunk, mert a gyárilag katalizátoros gépjármű így közúti forgalomban nem vehet részt.

Létezik fém betétes “sport” katalizátor is. Kipufogó szervizünk ezeket leginkább olyan versenyautókhoz ajánlja, ahol előírás a megfelelő környezetvédelmi emissziós érték. A sport katalizátor működését leginkább a verseny körülmények alatt fellépő megnövekedett hőterhelésre tervezték, ezért a mindennapos közúti használatban nem biztos, hogy jó hatásfokkal működik, és ettől a diagnosztizáló szondás típusoknál a motorkontroll lámpa is bejelezhet.

Katalizátor tuning esetében gépjármű típustól és a szerkezeti megoldásoktól függően 1-2% teljesítmény és 2-3% nyomaték növekedés érhető el, amennyiben a katalizátortól hátrafelé eső rész is megfelelő gázáramlást biztosít.

Előző
«
Következő
»

Comments

  1. Osváth Dávid

    Érdeklődnék, hogy ha rossz a katalizátorom, érdemes e katalizátor tuningban gondolkodnom.
    Mármint olcsóbb lehet e mint egy gyári katalizátor?

    Mazda 2 2003 14Benzin

    Segítségüket előre is köszönöm.

    1. Karkus Tamás Article Author

      Kedves Dávid!

      Az Ön autójához jó minőségű utángyártott katalizátort érdemes beépíteni, amely a gyári környezetvédelmi előírásoknak megfelel.

      Amennyiben érdekli ajánlatom, kérem keressen fel nyitvatartási időben a 061-405-40-65-ös telefonszámon.

      Üdvözlettel,

      Karkus Tamás

  2. Petrovszki Balázs

    Érdeklődnék miszerint helyesen cselekszem-e amikor üzemanyagfogyasztás csökkentése céljából hosszabban tartó lejtmenetben a gyújtást lekapcsolom.
    Mivel a fék és kormányszervó működését 5.fokozatban motorfékkel működtetem, ez megfelel
    annak mintha behúznánk az autót.
    Ebben az esetben tönkre mehet-e a katalizátor?
    Nagyon köszönöm a választ előre is!

  3. Karkus Tamás

    Kedves Balázs!

    Amennyiben lekapcsolja a gyújtást, lezárja az üzemanyag rendszer áramkörét is, és ezáltal a katalizátorba nem kerül üzemanyag, a gépjármű behúzás pedig felkapcsolt gyújtásnál történik, befecskendező működtetéssel.

    Véleményem szerint a motorfék üzem olyan szinten lassíja a gépjárművet, hogy az újabb lendületvételhez felhasználja a “megspórólt” energiát.

    Amennyiben bekapcsolt gyújtásnál a kuplungot kinyomja és üresjáratba kapcsol, spórolhat némi üzemanyagot, és még a fékszervó is működni fog, azonban megszűnik a kanyarban szükséges centrifugális erő, ez pedig rendkívül balesetveszélyes.

    Ezeket tekintve az Ön által említett gépjármű használatot nem javaslom.

    Üdvözlettel,

    Karkus Tamás

  4. Padányi László

    Üdvözlöm!

    Nekem van egy Opel Vectra C Caravan évj.2005. 2198cm3 114kw benzines autom.Mennyibe kerül ehhez a kocsihoz egy tuning katalizátor vagy egy normál katalizátor?
    Nagyon fontos lenne,mert német rendszámos és a kat. hibája miatt nem megy át a müszakin,viszont itt kb.900 euro.

    Köszönöm.

  5. Pacsó Tamás

    Kedves Szervíz

    Van egy eléggé elhanyagolt kipufogó rendszerem, és ezt szeretném felújítani.
    Egy 150 lóerős benzines autóm van, és sötétzöld vagy.
    Fontos volna számomra, hogy valami olyan rendszert kerítsek az autóm alá, ami nem folytja halálra a motort, de a lehető legkevesebb szennyező anyagot engedje ki a szabadba.
    Lehetséges, és van értelme 2 katalizátort a rendszerbe építeni, vagy vannak erre olyan katalizátorok amik esetleg nagyobb motorokhoz terveztek, és az én motoromnál hegyi levegőt eregetnének?

    1. Karkus Tamás Article Author

      Kedves Tamás!

      A gépjármű egyéb technikai adatai nélkül (üzemanyag típus, cm3, környezetvédelmi besorolás, hengerszám, elrendezés, stb) a kérdésére csak általánosságban tudok válaszolni: léteznek párhuzamosan és sorban beépített katalizátoros rendszerek, akár egyszerre alkalmazva is.

      Amennyiben további információkat szeretne és az említett adatok a rendelkezésére állnak, kérem keressen fel nyitvatartási időben a 061-405-40-65 telefonszámon.

      Üdvözlettel,

      Karkus Tamás

      1. Pacsó Tamás

        Üdv!

        Köszönöm a válaszát!
        95-ös benzint használ, 2000 cm3, 150 lóerős, fekete plakettes besorolású, 4 hengeres, soros elrendezés, keresztbe beépítve.
        Az autó egy Ford Escort VAN, 1993-es építés. A motor nem eredetileg bele való.

        Az autó kb minden komponense eléggé zsibbadt, beleértve a kipufogó rendszer többi részét is. És a felújításnak még csak a tervezgetésénél járok. Így csak érdeklődés szintjén írtam önnek, hogy mik a lehetőségek, milyen irányokba lehet elindulni…

        1. Karkus Tamás Article Author

          Az Ön gépjárművéhez többféle utángyártott katalizátor és kipufogó rendszer beépítésére van lehetőség.

          Amennyiben aktuális lesz a csere, árajánlattal kapcsolatban keressen fel nyitvatartási időben telefonon.

          Üdvözlettel,

          Karkus Tamás

  6. Győrffy Márk

    Üdvözlöm!

    Azzal kapcsolatban fordulok önhöz, hogy a jelenlegi autómon (Renault Clio II 1.2 16V) elégé meg van gyötrődve a kipufogó rendszer így 12 – 13 év elteltével. Az érdekelne, hogy ha az egész rendszert (leömlő, kipufogó cső, katalizátor) szeretném cserélni és semmiféle képpen sem a gyárira, hanem olyan 55 – 60×2 mm-es csőátmérőjű rendszerre gondoltam univerzális katalizátorral és itt jön ami miatt önhöz fordultam, hogy a katalizátoron csatlakozó lambda szonda mennyire befolyásolja pl. egy kerámiabetétes katalizátor beépítését ?! Nem fog-e miatta megzavarodni a motor elektronikailag (Itt benzintöbbletre vagy túl kevés befecskendezett üzemanyagra gondolok.) ?

    Válaszát előre is köszönöm!

    1. Karkus Tamás Article Author

      Kedves Márk!

      A lambda szonda beépitése az új rendszerbe is mindenképpen szükséges, és mivel ez gyárilag is a katalizátor előtt van elhelyezve, teljesen mindegy, hogy milyen rendszer van utána, csak zárt legyen (ne szeleljen).

      Amennyiben a katalizátor utáni diagnosztizáló szondára gondolt, azt is vissza kell helyezni az új rendszerbe, és mindenképpen olyan katalizátort válasszon, ami megfelelő hatásfokkal dolgozik, máskülönben a műszerfalon hibát fog jelezni a computer.

      További kérdésével, árajánlattal kapcsolatban keressen fel nyitvatartási időben, telefonon.

      Üdvözlettel,

      Karkus Tamás

      u.i. Elnézést a késői válaszért, kicsit el vagyunk havazva.

  7. Horváth Tamás

    Üdv.
    Olyan kérdésem lenne hogy egy 2000-es, 1.3-as 8 szelepes suzuki swiftnél a gyári katalizátort ki lehet-e cserélni egy másik típusú autóról származó katalizátorra, és hogy milyen problémákat okozhat a csere?
    A katalizátor típusa AC GM01, nem tudom pontosan sajnos hogy milyen autóról lett leszedve de interneten úgy láttam hogy opel astra f típusról való.
    Válaszát előre is köszönöm!

    1. Kipufogó szerviz Article Author

      Üdvözlöm!

      Sajnos az Ön által emlitett katalizátort nem tudom beazonositani.

      A Suzuki Swift 1.3 8V gyári katalizátora kissé egyedi, mivel csőcsonkjai a szélén vannak. Más gépjármű katalizátorát valószinűleg új, más szögben meghajlitott csövekkel lehet szakszerűen beépiteni.

      Amennyiben a cm3 és a katalizátor méretei közel azonosak, egyéb akadálya nincs a beépitésnek.

      Bővebb vagy további információért illetve árajánlatkérés esetén kérem telefonáljon nyitvatartási időben. Elérhetőség: http://www.karkuskipufogo.hu/kapcsolat

      Üdvözlettel,

      Karkus Tamás

  8. Szűcs Lajos

    Tisztelt Karkus úr,

    első körben hadd gratuláljak, nagyon tetszik az alapossága, a weboldal kiválló. Második körben szeretném megkérdezni hogy megoldható e katalizátor eltávolítás úgy, az autó ne adjon vissza hibajelet. Egy 2008as évjáratú MX5-ös Mazda az alany 2 literes motorral. Gyárilag úgy van megoldva hogy az öntvényleömlőn van a két lambdás katalizátor rajta. Ha megoldható a dolog szeretnék kérni árajánlatot hengerenkénti leömlő készítésre.

    Üdv!
    Lajos

    1. Kipufogó szerviz Article Author

      Kedves Lajos!

      Köszönöm a kedves szavakat, és örülök, hogy az oldal elnyerte tetszését.

      Az árajánlattal kapcsolatban viszont arra kérem, hogy nyitvatartási időben hívjon fel, mert akkor minden felmerülő kérdés azonnal tisztázható.

      Elérhetőségeimet megtalálja az alábbi címen: http://www.karkuskipufogo.hu/kapcsolat

      Köszönettel,

      Karkus Tamás

Szóljon hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Árajánlatot és egyéb felvilágosítást csak telefonon vagy személyesen tudnak kérni cégünktől!
Elérhetőségeinket megtalálják weboldalunkon.