A flexibilis kipufogócső feladata a a motor mozgásának, rezonanciájának a csökkentése a kipufogórendszer felé.
A gépjármű karosszériájához a motor rugalmas gumibakokkal van rögzítve, hogy minél kevesebb rezonancia jusson karosszériára, és ezáltal az utasfülkére. Ebből viszont az következik, hogy a motor minden terhelés váltásnál – vagy akár csak indítás és leállításnál – is mozgást végez, amit a kipufogó rendszer csak részben tud követni.
Bár a kipufogó is gumibakokkal van rögzítve a karosszériához, nagyon hosszú az erőkar. Magyarán ha a motor akár csak 4-5 millimétert is elmozdul, az a 3-4 méter hosszú kipufogó rendszer végén már több mint 10 centiméter is lehet!
Különösen igaz ez azokban az esetekben, amikor keresztben beépített motorról van szó, ott ugyanis a mozgás merőleges a kipufogó rendszerre. Ilyen megoldásoknál elengedhetetlen a kipufogó rendszerbe a rugalmas kötés, amit flexibilis kipufogócső vagy a tűzkarikás rezgéscsillapító biztosíthat.
Régebbi keresztben beépíett motoroknál nem minden esetben volt a kipufogó rendszerben flexibiliscső vagy egyéb rezgéscsillapító, és bár a motor mozgását rideg, kevésbé komfortos tartóbakokkal a minimálisra csökkentették, még úgy is gyakran tört el vagy lazult le elöl a kipufogó.