Előfordul, hogy leegyszerűsített 1 dobos sportkipufogó rendszert szeretnének gyártatni ügyfeleink. Ilyen felkérésnél – kipufogó szervizünkben szerzett tapasztalataink alapján – előzetesen tájékoztatjuk ügyfeleinket a várható végeredményről.
Amennyiben turbó motorral szerelt gépjárműről van szó – és nem szempont az utazási komfort mert pl. versenypályán használják az autót -, az erőteljes és kissé érces hangzáson kívül más mellékhatása nincs az 1 dobos sportkipufogó rendszernek.
Szívómotoros autóknál már más a helyzet, ugyanis a középső kipufogó dobnak a hangtompításon kívül jelentős szerepe van a gázáramlás elősegítésében is. Éppen ezért azon felül, hogy igen kellemetlen, erőteljes és érces hangja lesz az autónak, itt már teljesítmény csökkenést is okoz a középső kipufogódob hiánya.
A hátsó kipufogódob önmagában nem képes minden frekvenciát letompítani, ezért amennyiben egy kellemesen sportos hangzást szeretnénk elérni mindenképpen ajánlott a középső kipufogódob.
Hozzászólások