Előfordul, hogy leegyszerűsített 1 dobos sportkipufogó rendszert szeretnének gyártatni ügyfeleink. Ilyen felkérésnél – kipufogó szervizünkben szerzett tapasztalataink alapján – előzetesen tájékoztatjuk ügyfeleinket a várható végeredményről.

Amennyiben turbó motorral szerelt gépjárműről van szó – és nem szempont az utazási komfort mert pl. versenypályán használják az autót -, az erőteljes és kissé érces hangzáson kívül más mellékhatása nincs az 1 dobos sportkipufogó rendszernek.

Szívómotoros autóknál már más a helyzet, ugyanis a középső kipufogó dobnak a hangtompításon kívül jelentős szerepe van a gázáramlás elősegítésében is. Éppen ezért azon felül, hogy igen kellemetlen, erőteljes és érces hangja lesz az autónak, itt már teljesítmény csökkenést is okoz a középső kipufogódob hiánya.

A hátsó kipufogódob önmagában nem képes minden frekvenciát letompítani, ezért amennyiben egy kellemesen sportos hangzást szeretnénk elérni mindenképpen ajánlott a középső kipufogódob.

Előző
«
Következő
»

Comments

  1. Józsi

    Sziasztok! Van egy 1,4 14v Opel Astra-m, amin 1 dobos kipufogó rendszer van, tehát a középdob helyére egy cső van behegesztve. Az lenne a kérdésem, a fent olvasottak alapján, hogy ebben az esetben fenn áll a valószínűsége a teljesítménycsökkenésnek, vagy ezt biztosra lehet venni, illetve, hogy egy gázgyorsító kompenzálná-e a középdob hiányát. A másik dolog, amit csak zárójelben kérdeznék, hogy egy durván 10 éves Powe***l (csak hogy máranevet ne használjunk) univerzális sportdob van hátul, csak arra lennék kíváncsi, hogy mivel kiégett a belseje már eléggé, és az a bizonyos érces hang egyre ércesebb, sőt a dobban lévő “furulya” is csak lötyög már benne, milyen, esetleg univerzális, sport dobot ajánlanátok, mivel Powe***l dobot nem találok sehol, pláne dupla végűt nem.

    1. Karkus Tamás

      Üdvözlöm!

      Az Ön által felvázolt kipufogórendszer tapasztalataink alapján így biztosan nem a megfelelő nyomatékot és teljesítményt biztosítja.

      Ehhez az autótípushoz típuspecifikus középső és hátsó sportkipufogó dobokat ajánlunk, melyet kipufogó szervízünkben szakszerűen méretezve, felszereléssel együtt tudunk legyártani.
      A legyártás egy nap alatt készül el. Ha az autót reggel hozza délután, már viheti is!

      Amennyiben felkeltettük érdeklődését árajánlatot és egyéb felvilágosítást nyitvatartási időben telefonon tud kérni.

      Üdvözlettel,

      Karkus Tamás

  2. Desics Gábor

    Tiszteletem!

    318ti kompakt BMW-m alatt jelenleg az alábbi kipufogórendszer van felszerelve:
    4-1 leömlő, rezgéscsilapító, fémbetétes sportkatalizátor, 60mm csövezés végig, és egy Eisenmann átmenő végdob. A gyári 50es szűkítésű középdobot tegnap vettük ki, terhelésen elég csúnya, repedt hangja lett így az autónak. Értelemszerűen vissza szeretném szerelni, viszont egy, a csövezéshez passzoló, 60as átmenő középdob lenne a beépítendő példány.
    Kérdésem az lenne, hogy a megnövelt átmérővel is alkalmas lesz a recsegő hang szűrésére? Vagy ragaszkodjak a gyári szűkítésüre?

    Segítségüket előre is köszönöm!

    Üdv

  3. Karkus Tamás

    Kedves Gábor!

    Egy megfelelő méretezésű, jó minőségű középső sportkipufogóval minimálisra csökkenthető az érces kellemetlen hang.

    Amennyiben érdekli sportkipufogó középdobbal kapcsolatos ajánlatunk, keressen fel nyitvatartási időben a 061-405-40-65 telefonszámon.

    Üdvözlettel,

    Karkus Tamás

  4. Turcsák Tamás

    Árajánlatot szeretnék kérni Opel Astra F 1995 évjáratú autó komplett kipufogó rendszerére.
    A autó 4 ajtós lépcsőshátú a motorkódja C14SE.

    tisztelettel:

    Turcsák Tamás

Szóljon hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Árajánlatot és egyéb felvilágosítást csak telefonon vagy személyesen tudnak kérni cégünktől!
Elérhetőségeinket megtalálják weboldalunkon.