A kerámia eltömődés általában vagy a katalizátor előtt elszelelő kipufogó, vagy jól működő kipufogórendszer esetében a megnövekedett kormolás következménye. Ilyen problémánál szükséges a kipufogó javítás, vagy amennyiben tömített a kipufogó rendszer, fel kell deríteni és orvosolni kell a túlzott füstölés okát, mert ellenkező esetben az új katalizátor is eltömődik a koromtól.

Amennyiben elszelel a katalizátor előtt a kipufogó, nincs meg a megfelelő kipufogógáz nyomás, ami a kormot a katalizátoron átdolgozná. Ezt a kipufogó hibát leggyakrabban kiszakadt flexibilis kipufogócső vagy lyukas leömlőcső okozza.

Zárt, tömített kipufogó rendszerek esetében a hiba nagyon sokrétű lehet. Volt kipufogó szervizünkben olyan kistehergépjármű, ahol a szerelő izzítógyertya csere közben véletlenül lesodorta a turbónyomást szabályzó vákumcsövet, ezáltal lecsökkent a turbonyomás, a keverék bedúsult, és ez okozta a katalizátor kerámia eltömődését. Az is előfordulhat, hogy a légtömegmérő romlik el, vagy a turbó nyomócső kiszakad, lehet az adagoló is hibás, esetleg rosszul beállított.

Összefoglalva: diesel autóknál a túlzott kormolás általában annak a következménye, hogy az üzemanyag mennyiség túl sok (turbo diesel autóknál a turbonyomás is lehet kevés), és ettől dúsul el a keverék. A legtöbbször tehát ezen a területen kell keresni a hiba okát.

Ritkábban okoz katalizátor kerámia eltömődést a kipufogó rendszerbe kerülő nagy mennyiségű olaj, mely a korommal keveredve egy masszát képez. Ez általában hibás turbónál vagy rossz motornál lehetséges.

Előző
«
Következő
»