Mennyire tartós a tűzkarikás rezgéscsillapító?

A gyengébb minőségű tűzkarikás rezéscsillapítók közül a legalsó kategóriát nem vettük alapul, mert azok között sajnos gyakran előfordulnak gyártási hibás, akár már újonnan tömítetlenül működő silány utánzatok, ahol az élettartam 0-1 év. A gyengébb minőségű, de szakszerűen legyártott tűzkarikás rezgéscsillapítók élettartama általában 3-4 év, a jobb minőségű tűzkarikás rezgéscsillapítók átlag élettartama 5-6 év. A tűzkarikás […]

Tovább

Milyen időközönként szakad el az utángyártott flexibilis kipufogócső?

A gyengébb minőségű flexibilis kipufogó csövek közül a legalsó kategóriát nem vettük alapul, mert azok között sajnos gyakran előfordulnak gyártási hibás, akár már újonnan rezonáló flexibilis kipufogó csövek, ahol az élettartam 0-1 év. A gyengébb minőségű, de szakszerűen utángyártott flexibilis kipufogócsövek átlag élettartama 2-3 év, a jobb minőségű utángyártott flexibilis kipufogócsövek élettartama átlagosan 3-4 év. […]

Tovább

Miben különbözik a tűzkarikás rezgéscsillapító a flexibilis kipufogócsőtől?

A tűzkarikás rezgéscsillapító és a flexibilis kipufogócső is a motor mozgását, rezonanciáját csökkenti a kipufogórendszer felé. A tűzkarikás rezgéscsillapító előnye, hogy jobban ellenáll a hőterhelésnek és a kipufogórendszer súlyából eredő terhelésnek, tehát tartósabb, mert a szerkezeti kialakításából adódóan 2mm falvastagságú csőből is készülhet. Ezzel szemben a flexicsövet csak maximum 0.8mm-es hullámlemezből gyártják, máskülönben elvesztené rugalmasságát. […]

Tovább

Hogyan működik a tűzkarikás rezgéscsillapító?

A tűzkarikás rezgéscsillapító egy rugalmas kötés, ami a motor mozgását, rezonanciáját csökkenti a kipufogórendszer felé. Szerkezete két részből áll: az egyik felén a cső egy kúp formára van bővítve, a másik oldalon a tűzkarika helyezkedik el, aminek a kialakítása a kúp negatív formája. Mindkét oldalon van egy csatlakozó, melyek rugós kötéssel vannak egymáshoz rögzítve. A […]

Tovább

Miért kell az autóba a flexibilis kipufogócső?

A flexibilis kipufogócső feladata a a motor mozgásának, rezonanciájának a csökkentése a kipufogórendszer felé. A gépjármű karosszériájához a motor rugalmas gumibakokkal van rögzítve, hogy minél kevesebb rezonancia jusson karosszériára, és ezáltal az utasfülkére. Ebből viszont az következik, hogy a motor minden terhelés váltásnál – vagy akár csak indítás és leállításnál – is mozgást végez, amit […]

Tovább