Mi a különbség a szívó és a turbó motorok hangzása között?

A kipufogó turbina jelentős fojtást, ezáltal pedig hangtompítást végez a motoron, ezért a turbó motorral szerelt gépjárművek kipufogó zajszintje alacsonyabb, mint a szívómotoros társaiké. Nagyon leegyszerűsítve olyan a turbó motor alap kipufogó rendszer nélküli zajszintje, mint a szívó motornak egy nagyon nyitott sportkipufogó dobbal. A turbó motorral szerelt gépjárművek közötti alap hangzásokban is jelentős eltérések vannak, attól függően, hogy […]

Tovább

Jó lesz a sportkipufogó rendszer 1 dobbal?

Előfordul, hogy leegyszerűsített 1 dobos sportkipufogó rendszert szeretnének gyártatni ügyfeleink. Ilyen felkérésnél – kipufogó szervizünkben szerzett tapasztalataink alapján – előzetesen tájékoztatjuk ügyfeleinket a várható végeredményről. Amennyiben turbó motorral szerelt gépjárműről van szó – és nem szempont az utazási komfort mert pl. versenypályán használják az autót -, az erőteljes és kissé érces hangzáson kívül más mellékhatása […]

Tovább

Diesel motorral szerelt gépjárművön mitől dugul el a katalizátor?

A kerámia eltömődés általában vagy a katalizátor előtt elszelelő kipufogó, vagy jól működő kipufogórendszer esetében a megnövekedett kormolás következménye. Ilyen problémánál szükséges a kipufogó javítás, vagy amennyiben tömített a kipufogó rendszer, fel kell deríteni és orvosolni kell a túlzott füstölés okát, mert ellenkező esetben az új katalizátor is eltömődik a koromtól. Amennyiben elszelel a katalizátor […]

Tovább