Diesel autóra is érdemes felszerelni sportkipufogót?

Manapság már a diesel gépjárművekre szerelt hátsó sportdobok is mindennaposak szervizünkben, amikkel a gyárinál sportosabb hangzás, teljesítmény növekedés és – egy rozsdamentes kipufogó díszvéggel párosítva – esztétikus megjelenés érhető el. Sportkipufogót leggyakrabban személyautókra szerelünk, de megfordultak már szervizünkben versenyautók, terepjárók, egyterűek, kisbuszok és tehergépjárművek is. A diesel motorral szerelt  gépjárműveknél  elérhető teljesítmény és nyomaték növekedés mértékéről a benzines […]

Tovább

Többet fogyaszt az autó a sportkipufogóval?

Amennyiben csak a technikai paramétereket nézzük, mivel jobb lesz a motor hatásfoka, ugyanolyan használatnál még kevesebbet is fogyaszthat az autó, azonban a gyakorlatban aki sportkipufogót szereltet fel, az szeretné hallani az új kipufogó hangját. Ezáltal megváltozik a vezetési stílus, főként az első egy két hetes – „tesztelési” – időszakban, és ilyenkor valóban növekedhet a fogyasztás, […]

Tovább

Mennyit javít a teljesítményen a tuning leömlőcső?

Általánosságban itt sem szabad választ adni, csak miután szemügyre vettük a gyári leömlő kialakítását, ugyanis egyes modellek között jelentős eltérés lehet. Létezik olyan rossz gyári konstrukció, ahol egymás ellen dolgoznak a hengerekből kiáramló kipufogó gázok, és egy jó méretezésű sport leömlő jelentősen növeli a teljesítményt, míg vannak olyan gyárilag szerelt leömlők, ahol a gyár motorsport részlege […]

Tovább

Érdemes a középső kipufogódobot lecserélni sportkipufogóra?

Mielőtt a középső kipufogódobot lecserélnénk sportkipufogóra, érdemes megvizsgálni az eredeti kipufogót, mert a gyári középső kipufogódobok között egyaránt előfordulhat nagyobb folytású és nyitott rendszerű. Ezek helyére úgynevezett gázgyorsító kipufogó dobokat szoktunk beépíteni. A középső tuning kipufogó doboknak olyan a belső szerkezeti kialakítása, hogy az felgyorsítja a kipufogó gázok áramlását, ezzel javítva a motor öblítését. Ezzel […]

Tovább

Milyen katalizátor tuning lehetőségek vannak?

Amikor katalizátor tuningról beszélünk, kipufogó szervizünk gépjármű típusól és a felhasználástól függően három alternatívát szokott javasolni, ami egyaránt növeli a teljesítményt és a nyomatékot. Az első lehetőség, hogy marad az eredeti kerámia katalizátor, és a becsatlakozás keresztmetszetét növeljük, ezzel segítve a kipufogógáz áramlást. A második lehetőség, hogy egy nagyobb méretű és átömlésű kerámia katalizátor testet építünk […]

Tovább

Érdemes nagyobb kipufogó csövet beépíteni a gyárinál?

Amennyiben tuningolni szeretnénk a gépjárművet, a könnyebb kipufogógáz áramlás érdekében a kipufogó csövet is le lehet cserélni egy nagyobb méretűre. Kipufogó szervizünkben ilyenkor megmérjük a gyári kipufogócső átmérőjét és azt viszonyítjuk a motor cm3-hez, teljesítményhez, fordulatszámhoz és egyéb paraméterekhez, majd ezen adatok alapján méretezzük az új kipufogó csövet. Az előzetes felmérés azért is fontos, mert vannak […]

Tovább

Növeli a teljesíményt a hátsó sportkipufogó?

A hátsó kipufogódob a legtöbb gépjárműnél a fő hangtompító és ezért általában ebben van a legtöbb folytás. Egy átlag gépjármű típuson a hátsó sportkipufogóval végteljesítmény és nyomaték növekedés is elérhető, azonban előfordul hogy egy gyári sport modellnek a hátsó sportkipufogótól leginkább csak a hangja lesz lélegzet elállító és minimális a teljesítmény és nyomaték növekedés. Gépjármű […]

Tovább

Mennyivel lesz erősebb az autó egy sportkipufogó rendszerrel?

Erre a kérdésre általános választ adni szinte lehetetlen, mert minden gépjármű típus másképpen tuningolható egy sportkipufogó rendszerrel. Vannak olyan autók – főként a sport változatok között -, ahol gyárilag is kihozzák a lehető legnagyobb teljesítényt a kipufogó rendszerből, természetesen azért a decibeleket kordában tartva. Vannak azonban olyan gépjármű típusok is, ahol gyárilag igen nagy folytással […]

Tovább