Előfordulhat, hogy belefagy a kondenzvíz a kipufogóba, és nem indul be az autó?

Kipufogó szervizünkben ilyen jellegű kipufogó problémával csak extrém esetben,  egy Ford Mondeo 2.0 16V benzines régebbi típusával találkoztunk, és meg kell hagyni, alaposan megtréfálta a szerelő kollégákat. Nem volt egyszerű rájönni, hogy miért nem indul be az autó. Fontos információ, hogy ennek a gépjármű típusnak a kipufogó rendszere nem a szokványos, ugyanis a felépítmény bal […]

Tovább

Mennyi az utángyártott középső kipufogó dobok élettartama?

A gyengébb minőségű középső kipufogó dobok közül a legalsó kategóriát nem vettük alapul, mert azok között sajnos gyakran előfordulnak gyártási hibás, akár már újonnan tömítetlenül működő kipufogók, ahol az élettartam 0-1 év. A benzin üzemű gépjárműveknél a középső kipufogó dobok átlag élettartama körülbelül 1 évvel több, mint a hátsó kipufogó doboké, mivel magasabb hőmérsékleten működnek […]

Tovább

Mennyi idő alatt korrodál el az utángyártott hátsó kipufogó dob?

A gyengébb minőségű hátsó kipufogó dobok közül a legalsó kategóriát nem vettük alapul, mert azok között sajnos gyakran előfordulnak gyártási hibás, akár hiányos belső szerkezetű kipufogók, ahol az élettartam 0-1 év. A gyengébb minőségű, de szakszerűen utángyártott hátsó kipufogó dobok élettartama benzines motorral szerelt gépjárműveknél átlag 2-3 év, a jobb minőségű kipufogó doboknál 4-5 év. […]

Tovább

Miért kell az autóba a flexibilis kipufogócső?

A flexibilis kipufogócső feladata a a motor mozgásának, rezonanciájának a csökkentése a kipufogórendszer felé. A gépjármű karosszériájához a motor rugalmas gumibakokkal van rögzítve, hogy minél kevesebb rezonancia jusson karosszériára, és ezáltal az utasfülkére. Ebből viszont az következik, hogy a motor minden terhelés váltásnál – vagy akár csak indítás és leállításnál – is mozgást végez, amit […]

Tovább

Jó lesz a sportkipufogó rendszer 1 dobbal?

Előfordul, hogy leegyszerűsített 1 dobos sportkipufogó rendszert szeretnének gyártatni ügyfeleink. Ilyen felkérésnél – kipufogó szervizünkben szerzett tapasztalataink alapján – előzetesen tájékoztatjuk ügyfeleinket a várható végeredményről. Amennyiben turbó motorral szerelt gépjárműről van szó – és nem szempont az utazási komfort mert pl. versenypályán használják az autót -, az erőteljes és kissé érces hangzáson kívül más mellékhatása […]

Tovább

Mennyivel lesz erősebb az autó egy sportkipufogó rendszerrel?

Erre a kérdésre általános választ adni szinte lehetetlen, mert minden gépjármű típus másképpen tuningolható egy sportkipufogó rendszerrel. Vannak olyan autók – főként a sport változatok között -, ahol gyárilag is kihozzák a lehető legnagyobb teljesítényt a kipufogó rendszerből, természetesen azért a decibeleket kordában tartva. Vannak azonban olyan gépjármű típusok is, ahol gyárilag igen nagy folytással […]

Tovább

Büdös van az autóban. Lehet a kipufogótól?

Amennyiben nem a horgászásból maradt egy zacskó hal az ülés alatt, és nem bableves volt az ebéd, komolyan kell venni ezt a problémát. Azon felül, hogy ilyenkor igen kellemetlenné válik a gépjármű használat, ez akár az egészségre is káros lehet az utasok számára. Elsőként leginkább a kipufogó rendszer tömítetlenségét feltételezik ügyfeleink. Kipufogó szervizünkben egy előzetes […]

Tovább

Mitől válik le a katalizátor házról a kerámia?

A katalizátoron minden motor indítás és leállítás után illetve változó terhelésnél nagy hőmérséklet különbség jön létre, ami által a katalizátor ház folyamatosan kitágul, majd mikor lehűl, összehúzódik. A házban lévő kerámia speciális, ragasztott szigeteléssel van berögzítve a házba, és ha a gyári – ragasztott – szigetelés gyengébb minőségű, akkor a kerámia idő előtt meglazul, leválik […]

Tovább

Általában mitől megy tönkre a katalizátor?

A katalizátorok normál elhasználódását leszámítva kipufogó szervizünkben tapasztaltak alapján legyakrabban három dologtól mennek tönkre a tervezettnél rövidebb időn belül: A motor gyújtáshibája miatt a katalizátorban lévő kerámia túlhevül és elolvad. Mitől tud elolvadni a katalizátor? Gyárilag gyenge minőségű a katalizátor, és leválik a házról a kerámia. Mitől válik le a katalizátor házról a kerámia? A […]

Tovább

Milyen időközönként kell katalizátort cserélni?

A katalizátort általában 120-140.000km-re tervezik az autógyártók. Természetesen vannak ettől eltérő típusok is, de a katalizátor valós élettartamát nagyban befolyásolja, hogy mennyi a motor olajfogyasztása, milyen a hatásfoka és mennyire szegény vagy dús üzemanyag keverékkel működik. Egy folyamatos, rövidtávú használatnál a katalizátor nem éri el a megfelelő üzemi hőfokot és tartósan dús keverékkel üzemel, ezért […]

Tovább