Mennyi ideig tart a kipufogó csere?

Ez a kérdés gyakorlatilag minden kipufogó munkával kapcsolatban felmerül. Amennyiben ismerjük a gépjármű típusát, tudjuk hogy melyik alkatrészt kell javítani vagy cseréni, a gyakorlati tapasztalatok alapján hozzávetőlegesen lehet munkaidőt kalkulálni. A kipufogóval kapcsolatos munkák ideje nagy körvonalakban 3 részre sorolható: A kisebb kipufogó munkák, melyek időtartama általában 1-2 óra kötött van.Ezek közé tartozik a jól […]

Tovább

Mennyivel növeli a hátsó kipufogódob élettartamát a kondenzvíz leeresztő furat?

Egyes utángyártott és gyári hátsó kipufogó doboknál egy furatot alakítanak ki a kondenzvíz elvezetése céljából a hátsó kipufogódob alsó pontján. Tapasztalataink szerint ez a módszer leginkább csak elméletben működik jól, mivel a hátsó kipufogódob belső szekezete általában több cellából áll, ezért csak egyes részekről történik meg a kondenzvíz elvezetés. A másik probléma, hogy a kipufogóban […]

Tovább

Melyik kipufogó alkatrészt kell leghamarabb cserélni?

Az utángyártott kipufogó alkatrészeket tekintve a gépjármű és a motor üzemanyag típusától függően a hátsó kipufogódob, a flexibilis kipufogócső, a kipufogó összekötő cső, illetve egyes modelleknél a kipufogó felfüggesztő gumibak a leggyakoribb alkatrész, melyet viszonylag rövid időn belül szoktunk cserélni. A benzin, etanol vagy gázüzemű gépjárműveknél a gyakoribb városi használatnál általában a kondenzvíz lecsapódás miatt […]

Tovább

Érdemes a középső kipufogódobot lecserélni sportkipufogóra?

Mielőtt a középső kipufogódobot lecserélnénk sportkipufogóra, érdemes megvizsgálni az eredeti kipufogót, mert a gyári középső kipufogódobok között egyaránt előfordulhat nagyobb folytású és nyitott rendszerű. Ezek helyére úgynevezett gázgyorsító kipufogó dobokat szoktunk beépíteni. A középső tuning kipufogó doboknak olyan a belső szerkezeti kialakítása, hogy az felgyorsítja a kipufogó gázok áramlását, ezzel javítva a motor öblítését. Ezzel […]

Tovább

Milyen katalizátor tuning lehetőségek vannak?

Amikor katalizátor tuningról beszélünk, kipufogó szervizünk gépjármű típusól és a felhasználástól függően három alternatívát szokott javasolni, ami egyaránt növeli a teljesítményt és a nyomatékot. Az első lehetőség, hogy marad az eredeti kerámia katalizátor, és a becsatlakozás keresztmetszetét növeljük, ezzel segítve a kipufogógáz áramlást. A második lehetőség, hogy egy nagyobb méretű és átömlésű kerámia katalizátor testet építünk […]

Tovább

Mit jelent az hogy aluminizált kipufogó cső és kipufogó dob?

Az aluminizált kipufogódob és kipufogócső alumíniummal bevont acél alapanyagból készül, ezáltal sokkal tovább ellenáll a korróziónak és a kipufogóknál jelentkező hőkülönbségnek, mint a hagyományos festés. A kipufogó hőfoka rövid időn belül akár -20-30 és +5-600 celsius fok között változhat. Ettől a jelentős hőkülönbségtől a bevonat nélküli acél kipufogóról a festék rövid időn belül lepereg és […]

Tovább