Milyen katalizátor tuning lehetőségek vannak?

Amikor katalizátor tuningról beszélünk, kipufogó szervizünk gépjármű típusól és a felhasználástól függően három alternatívát szokott javasolni, ami egyaránt növeli a teljesítményt és a nyomatékot. Az első lehetőség, hogy marad az eredeti kerámia katalizátor, és a becsatlakozás keresztmetszetét növeljük, ezzel segítve a kipufogógáz áramlást. A második lehetőség, hogy egy nagyobb méretű és átömlésű kerámia katalizátor testet építünk […]

Tovább

Miért lopják a katalizátort a gépjárművekről?

Fontos: Nem azért írunk erről a kényes kérdésről, hogy a tolvajoknak újabb tippet adjunk könnyű pénzszerzési lehetőségre, hanem olvasóink számára szeretnénk választ adni és főképp felhívni a figyelmet egy már meglévő problémára! Sajnos jóideje elterjedt már a katalizátor lopás („platinázás„), és bár ez a károsultaknak sovány vigasz, ez nem csak országos, hanem nemzetközi probléma. Azért […]

Tovább

Diesel motorral szerelt gépjárművön mitől dugul el a katalizátor?

A kerámia eltömődés általában vagy a katalizátor előtt elszelelő kipufogó, vagy jól működő kipufogórendszer esetében a megnövekedett kormolás következménye. Ilyen problémánál szükséges a kipufogó javítás, vagy amennyiben tömített a kipufogó rendszer, fel kell deríteni és orvosolni kell a túlzott füstölés okát, mert ellenkező esetben az új katalizátor is eltömődik a koromtól. Amennyiben elszelel a katalizátor […]

Tovább

Mitől válik le a katalizátor házról a kerámia?

A katalizátoron minden motor indítás és leállítás után illetve változó terhelésnél nagy hőmérséklet különbség jön létre, ami által a katalizátor ház folyamatosan kitágul, majd mikor lehűl, összehúzódik. A házban lévő kerámia speciális, ragasztott szigeteléssel van berögzítve a házba, és ha a gyári – ragasztott – szigetelés gyengébb minőségű, akkor a kerámia idő előtt meglazul, leválik […]

Tovább

Általában mitől megy tönkre a katalizátor?

A katalizátorok normál elhasználódását leszámítva kipufogó szervizünkben tapasztaltak alapján legyakrabban három dologtól mennek tönkre a tervezettnél rövidebb időn belül: A motor gyújtáshibája miatt a katalizátorban lévő kerámia túlhevül és elolvad. Mitől tud elolvadni a katalizátor? Gyárilag gyenge minőségű a katalizátor, és leválik a házról a kerámia. Mitől válik le a katalizátor házról a kerámia? A […]

Tovább

Világít a műszerfalon a motor kontroll lámpa. Katalizátort kell cserélni?

A hibakód olvasás után gyakran nem is a kérdés a jellemző, hanem konkrétan katalizátort keresnek az ügyfelek. Az is előfordul, hogy a tulajdonos be is szereltet egy új katalizátort – akár 2-300.000 forintért (a motortérben beépített katalizátorok gyakran ennyibe kerülnek, főként ha a gyári alkatrész árakat tekintjük) -, és a motor kontroll lámpa továbra is […]

Tovább