Milyen a hangja egy sportkipufogóval szerelt diesel autónak?

A különböző sportkipufogó dobok, csövek, rendszerek diesel motorral szerelt gépjárművekhez is beépíthetők. A  diesel autók kipufogó hangzását a beépített motoron felül elsősorban az határozza meg, hogy szívó üzemű vagy turbofeltöltővel szerelt, és hogy van-e beépítve a kipufogó rendszerbe katalizátor illetve részecskeszűrő. Az alábbiakban megpróbáljuk leegyszerűsítve összefoglalni, hogy a különböző diesel motorral szerelt gépjárműveknél milyen kipufogó […]

Tovább

Mennyi ideig tart a kipufogó csere?

Ez a kérdés gyakorlatilag minden kipufogó munkával kapcsolatban felmerül. Amennyiben ismerjük a gépjármű típusát, tudjuk hogy melyik alkatrészt kell javítani vagy cseréni, a gyakorlati tapasztalatok alapján hozzávetőlegesen lehet munkaidőt kalkulálni. A kipufogóval kapcsolatos munkák ideje nagy körvonalakban 3 részre sorolható: A kisebb kipufogó munkák, melyek időtartama általában 1-2 óra kötött van.Ezek közé tartozik a jól […]

Tovább

Be szabad húzni a katalizátoros autót?

A hivatalos szakvélemény szerint nem szabad behúzni a katalizátorral szerelt gépjárműveket, mert könnyen előfordulhat, hogy sok elégetlen üzemanyag kerül a katalizátorba, ami az indítás után túlhevül és elolvad, esetleg felrobban. Amennyiben az autó már önindítózással sem indul be, mert gyújtás vagy egyéb hiba következtében rendellenesen működik (ez lehet akár egy motor mosástól beázott elektronika is), […]

Tovább

Milyen katalizátor tuning lehetőségek vannak?

Amikor katalizátor tuningról beszélünk, kipufogó szervizünk gépjármű típusól és a felhasználástól függően három alternatívát szokott javasolni, ami egyaránt növeli a teljesítményt és a nyomatékot. Az első lehetőség, hogy marad az eredeti kerámia katalizátor, és a becsatlakozás keresztmetszetét növeljük, ezzel segítve a kipufogógáz áramlást. A második lehetőség, hogy egy nagyobb méretű és átömlésű kerámia katalizátor testet építünk […]

Tovább

Hogyan lehet védekezni a katalizátor lopás ellen?

Kipufogó szervizünkben kidolgoztunk egy katalizátor lopás („platinázás„) elleni védelmet, mely nem csak a gyakrabban lopás áldozátul eső kisteherautók és egyterűek esetében, de személyautók személyautók katalizátorainál is alkalmazható. Részecskeszűrő lopás elvétve történik, azonban igény szerint kipufogó szervizünkben az ilyen irányú lopások elleni védelem is beépíthető. Amennyiben felkeltettük érdeklődését bővebb felvilágosítást és árajánlatot – érthető okokból – […]

Tovább

Miért lopják a katalizátort a gépjárművekről?

Fontos: Nem azért írunk erről a kényes kérdésről, hogy a tolvajoknak újabb tippet adjunk könnyű pénzszerzési lehetőségre, hanem olvasóink számára szeretnénk választ adni és főképp felhívni a figyelmet egy már meglévő problémára! Sajnos jóideje elterjedt már a katalizátor lopás („platinázás„), és bár ez a károsultaknak sovány vigasz, ez nem csak országos, hanem nemzetközi probléma. Azért […]

Tovább

Diesel motorral szerelt gépjárművön mitől dugul el a katalizátor?

A kerámia eltömődés általában vagy a katalizátor előtt elszelelő kipufogó, vagy jól működő kipufogórendszer esetében a megnövekedett kormolás következménye. Ilyen problémánál szükséges a kipufogó javítás, vagy amennyiben tömített a kipufogó rendszer, fel kell deríteni és orvosolni kell a túlzott füstölés okát, mert ellenkező esetben az új katalizátor is eltömődik a koromtól. Amennyiben elszelel a katalizátor […]

Tovább

Általában hogy keletkezik mechanikai sérülés a katalizátoron?

Elsősorban a kocsiszekrény alá beépített katalizátorok vannak ilyen veszélynek kitéve, ezek közül is azok az ültetett vagy alacsonyabb építésű gépjármű típusok, amelyeket nem igazán a hazai fekvőrendőrökhöz vagy szétgyűrödött aszfaltú külső sávokhoz terveztek, de a 30 centis járdára felállást sem kimondottan szeretik a katalizátorok, főleg ha többen is ülnek az autóban. Sokszor a sofőr észre […]

Tovább

Mitől válik le a katalizátor házról a kerámia?

A katalizátoron minden motor indítás és leállítás után illetve változó terhelésnél nagy hőmérséklet különbség jön létre, ami által a katalizátor ház folyamatosan kitágul, majd mikor lehűl, összehúzódik. A házban lévő kerámia speciális, ragasztott szigeteléssel van berögzítve a házba, és ha a gyári – ragasztott – szigetelés gyengébb minőségű, akkor a kerámia idő előtt meglazul, leválik […]

Tovább

Mitől tud elolvadni a katalizátor?

A katalizátor normál üzemi hőfoka is igen magas, kb. 7-800 Celsius fok, azonban ha a motor valamelyik hengerében kimarad a gyújtás és nagy mennyiségben elégetlen üzemanyag kerül a kipufogó rendszerbe – ezáltal a katalizátorba – akár 1.200-1.400 Celsius fokig is felhevülhet, és a katalizátor kerámia megolvad. Ehhez akár 1km megtétele is elegendő! Üzemanyag adalék is […]

Tovább