Diesel autóra is érdemes felszerelni sportkipufogót?

Manapság már a diesel gépjárművekre szerelt hátsó sportdobok is mindennaposak szervizünkben, amikkel a gyárinál sportosabb hangzás, teljesítmény növekedés és – egy rozsdamentes kipufogó díszvéggel párosítva – esztétikus megjelenés érhető el. Sportkipufogót leggyakrabban személyautókra szerelünk, de megfordultak már szervizünkben versenyautók, terepjárók, egyterűek, kisbuszok és tehergépjárművek is. A diesel motorral szerelt  gépjárműveknél  elérhető teljesítmény és nyomaték növekedés mértékéről a benzines […]

Tovább

Mennyi ideig tart a kipufogó csere?

Ez a kérdés gyakorlatilag minden kipufogó munkával kapcsolatban felmerül. Amennyiben ismerjük a gépjármű típusát, tudjuk hogy melyik alkatrészt kell javítani vagy cseréni, a gyakorlati tapasztalatok alapján hozzávetőlegesen lehet munkaidőt kalkulálni. A kipufogóval kapcsolatos munkák ideje nagy körvonalakban 3 részre sorolható: A kisebb kipufogó munkák, melyek időtartama általában 1-2 óra kötött van.Ezek közé tartozik a jól […]

Tovább

Mennyivel növeli a hátsó kipufogódob élettartamát a kondenzvíz leeresztő furat?

Egyes utángyártott és gyári hátsó kipufogó doboknál egy furatot alakítanak ki a kondenzvíz elvezetése céljából a hátsó kipufogódob alsó pontján. Tapasztalataink szerint ez a módszer leginkább csak elméletben működik jól, mivel a hátsó kipufogódob belső szekezete általában több cellából áll, ezért csak egyes részekről történik meg a kondenzvíz elvezetés. A másik probléma, hogy a kipufogóban […]

Tovább

Melyik kipufogó alkatrészt kell leghamarabb cserélni?

Az utángyártott kipufogó alkatrészeket tekintve a gépjármű és a motor üzemanyag típusától függően a hátsó kipufogódob, a flexibilis kipufogócső, a kipufogó összekötő cső, illetve egyes modelleknél a kipufogó felfüggesztő gumibak a leggyakoribb alkatrész, melyet viszonylag rövid időn belül szoktunk cserélni. A benzin, etanol vagy gázüzemű gépjárműveknél a gyakoribb városi használatnál általában a kondenzvíz lecsapódás miatt […]

Tovább

Mennyi idő alatt korrodál el az utángyártott hátsó kipufogó dob?

A gyengébb minőségű hátsó kipufogó dobok közül a legalsó kategóriát nem vettük alapul, mert azok között sajnos gyakran előfordulnak gyártási hibás, akár hiányos belső szerkezetű kipufogók, ahol az élettartam 0-1 év. A gyengébb minőségű, de szakszerűen utángyártott hátsó kipufogó dobok élettartama benzines motorral szerelt gépjárműveknél átlag 2-3 év, a jobb minőségű kipufogó doboknál 4-5 év. […]

Tovább

Növeli a teljesíményt a hátsó sportkipufogó?

A hátsó kipufogódob a legtöbb gépjárműnél a fő hangtompító és ezért általában ebben van a legtöbb folytás. Egy átlag gépjármű típuson a hátsó sportkipufogóval végteljesítmény és nyomaték növekedés is elérhető, azonban előfordul hogy egy gyári sport modellnek a hátsó sportkipufogótól leginkább csak a hangja lesz lélegzet elállító és minimális a teljesítmény és nyomaték növekedés. Gépjármű […]

Tovább