Mi a különbség a szívó és a turbó motorok hangzása között?

A kipufogó turbina jelentős fojtást, ezáltal pedig hangtompítást végez a motoron, ezért a turbó motorral szerelt gépjárművek kipufogó zajszintje alacsonyabb, mint a szívómotoros társaiké. Nagyon leegyszerűsítve olyan a turbó motor alap kipufogó rendszer nélküli zajszintje, mint a szívó motornak egy nagyon nyitott sportkipufogó dobbal. A turbó motorral szerelt gépjárművek közötti alap hangzásokban is jelentős eltérések vannak, attól függően, hogy […]

Tovább

Milyen a hangja egy sportkipufogóval szerelt diesel autónak?

A különböző sportkipufogó dobok, csövek, rendszerek diesel motorral szerelt gépjárművekhez is beépíthetők. A  diesel autók kipufogó hangzását a beépített motoron felül elsősorban az határozza meg, hogy szívó üzemű vagy turbofeltöltővel szerelt, és hogy van-e beépítve a kipufogó rendszerbe katalizátor illetve részecskeszűrő. Az alábbiakban megpróbáljuk leegyszerűsítve összefoglalni, hogy a különböző diesel motorral szerelt gépjárműveknél milyen kipufogó […]

Tovább

Diesel autóra is érdemes felszerelni sportkipufogót?

Manapság már a diesel gépjárművekre szerelt hátsó sportdobok is mindennaposak szervizünkben, amikkel a gyárinál sportosabb hangzás, teljesítmény növekedés és – egy rozsdamentes kipufogó díszvéggel párosítva – esztétikus megjelenés érhető el. Sportkipufogót leggyakrabban személyautókra szerelünk, de megfordultak már szervizünkben versenyautók, terepjárók, egyterűek, kisbuszok és tehergépjárművek is. A diesel motorral szerelt  gépjárműveknél  elérhető teljesítmény és nyomaték növekedés mértékéről a benzines […]

Tovább

Jó lesz a sportkipufogó rendszer 1 dobbal?

Előfordul, hogy leegyszerűsített 1 dobos sportkipufogó rendszert szeretnének gyártatni ügyfeleink. Ilyen felkérésnél – kipufogó szervizünkben szerzett tapasztalataink alapján – előzetesen tájékoztatjuk ügyfeleinket a várható végeredményről. Amennyiben turbó motorral szerelt gépjárműről van szó – és nem szempont az utazási komfort mert pl. versenypályán használják az autót -, az erőteljes és kissé érces hangzáson kívül más mellékhatása […]

Tovább

Mit érdemes tudni az univerzális sportkipufogó dobokról?

Mielőtt valaki sportkipufogó dobot szereltet az autójára, érdemes körülnézni a kipufogók között, mert elég széles a kínálat és többféle lehetőség közül választhatunk. Amennyiben univerzális sportkipufogó dobra esik a választás, a vásárlás előtt szeretnénk felhívni a figyelmet, hogy ezek közül nem mindegyik szerelhető fel egy adott gépjármű típushoz, sőt az is előfordul, hogy olyan a gyári […]

Tovább

Érdemes nagyobb kipufogó csövet beépíteni a gyárinál?

Amennyiben tuningolni szeretnénk a gépjárművet, a könnyebb kipufogógáz áramlás érdekében a kipufogó csövet is le lehet cserélni egy nagyobb méretűre. Kipufogó szervizünkben ilyenkor megmérjük a gyári kipufogócső átmérőjét és azt viszonyítjuk a motor cm3-hez, teljesítményhez, fordulatszámhoz és egyéb paraméterekhez, majd ezen adatok alapján méretezzük az új kipufogó csövet. Az előzetes felmérés azért is fontos, mert vannak […]

Tovább

Növeli a teljesíményt a hátsó sportkipufogó?

A hátsó kipufogódob a legtöbb gépjárműnél a fő hangtompító és ezért általában ebben van a legtöbb folytás. Egy átlag gépjármű típuson a hátsó sportkipufogóval végteljesítmény és nyomaték növekedés is elérhető, azonban előfordul hogy egy gyári sport modellnek a hátsó sportkipufogótól leginkább csak a hangja lesz lélegzet elállító és minimális a teljesítmény és nyomaték növekedés. Gépjármű […]

Tovább