Milyen kipufogóvég ajánlott a diesel autókhoz?

Ügyfeleink gyakran keresnek kipufogó szervizünkben diesel motorral szerelt gépjárművekhez rozsdamentes kipufogó díszvéget, úgynevezett krómvéget. A kipufogó díszvég kiválasztásánál elsőként azt szoktuk figyelembe venni, hogy gyárilag lefordított kipufogóvéggel van-e felszerelve a gépjármű, ugyanis ha ezt megváltoztatjuk, akkor előfordulhat, hogy az egyenes díszvéggel összekormolja a karosszéria hátsó részeit, ami nem csak nem túl esztétikus látvány, de hosszú távon […]

Tovább

Milyen a hangja egy sportkipufogóval szerelt diesel autónak?

A különböző sportkipufogó dobok, csövek, rendszerek diesel motorral szerelt gépjárművekhez is beépíthetők. A  diesel autók kipufogó hangzását a beépített motoron felül elsősorban az határozza meg, hogy szívó üzemű vagy turbofeltöltővel szerelt, és hogy van-e beépítve a kipufogó rendszerbe katalizátor illetve részecskeszűrő. Az alábbiakban megpróbáljuk leegyszerűsítve összefoglalni, hogy a különböző diesel motorral szerelt gépjárműveknél milyen kipufogó […]

Tovább

Diesel autóra is érdemes felszerelni sportkipufogót?

Manapság már a diesel gépjárművekre szerelt hátsó sportdobok is mindennaposak szervizünkben, amikkel a gyárinál sportosabb hangzás, teljesítmény növekedés és – egy rozsdamentes kipufogó díszvéggel párosítva – esztétikus megjelenés érhető el. Sportkipufogót leggyakrabban személyautókra szerelünk, de megfordultak már szervizünkben versenyautók, terepjárók, egyterűek, kisbuszok és tehergépjárművek is. A diesel motorral szerelt  gépjárműveknél  elérhető teljesítmény és nyomaték növekedés mértékéről a benzines […]

Tovább

Melyik kipufogó alkatrészt kell leghamarabb cserélni?

Az utángyártott kipufogó alkatrészeket tekintve a gépjármű és a motor üzemanyag típusától függően a hátsó kipufogódob, a flexibilis kipufogócső, a kipufogó összekötő cső, illetve egyes modelleknél a kipufogó felfüggesztő gumibak a leggyakoribb alkatrész, melyet viszonylag rövid időn belül szoktunk cserélni. A benzin, etanol vagy gázüzemű gépjárműveknél a gyakoribb városi használatnál általában a kondenzvíz lecsapódás miatt […]

Tovább

Mennyi az utángyártott középső kipufogó dobok élettartama?

A gyengébb minőségű középső kipufogó dobok közül a legalsó kategóriát nem vettük alapul, mert azok között sajnos gyakran előfordulnak gyártási hibás, akár már újonnan tömítetlenül működő kipufogók, ahol az élettartam 0-1 év. A benzin üzemű gépjárműveknél a középső kipufogó dobok átlag élettartama körülbelül 1 évvel több, mint a hátsó kipufogó doboké, mivel magasabb hőmérsékleten működnek […]

Tovább

Mennyi idő alatt korrodál el az utángyártott hátsó kipufogó dob?

A gyengébb minőségű hátsó kipufogó dobok közül a legalsó kategóriát nem vettük alapul, mert azok között sajnos gyakran előfordulnak gyártási hibás, akár hiányos belső szerkezetű kipufogók, ahol az élettartam 0-1 év. A gyengébb minőségű, de szakszerűen utángyártott hátsó kipufogó dobok élettartama benzines motorral szerelt gépjárműveknél átlag 2-3 év, a jobb minőségű kipufogó doboknál 4-5 év. […]

Tovább

Mitől lyukad ki a kipufogó?

A magas hőfok, a nagy hőkülönbségek és a kipufogó dobok illetve csövek belsejében lévő maró hatású üzemanyag származék a kipufogók fő ellensége. A külső környezeti hatások csak minimális mértékben befolyásolják a kipufogó korrodálást. A benzin, etanol és gázüzemű gépjárműveknél az állandó savas-lúgos közeg, úgynevezett kondenzvíz a leginkább felelős a kipufogó korrodálásáért. A kondenzvíz az első […]

Tovább

Diesel motorral szerelt gépjárművön mitől dugul el a katalizátor?

A kerámia eltömődés általában vagy a katalizátor előtt elszelelő kipufogó, vagy jól működő kipufogórendszer esetében a megnövekedett kormolás következménye. Ilyen problémánál szükséges a kipufogó javítás, vagy amennyiben tömített a kipufogó rendszer, fel kell deríteni és orvosolni kell a túlzott füstölés okát, mert ellenkező esetben az új katalizátor is eltömődik a koromtól. Amennyiben elszelel a katalizátor […]

Tovább