Amennyiben nem a horgászásból maradt egy zacskó hal az ülés alatt, és nem bableves volt az ebéd, komolyan kell venni ezt a problémát. Azon felül, hogy ilyenkor igen kellemetlenné válik a gépjármű használat, ez akár az egészségre is káros lehet az utasok számára.
Elsőként leginkább a kipufogó rendszer tömítetlenségét feltételezik ügyfeleink. Kipufogó szervizünkben egy előzetes bejelentkezés utáni állapotfelméréssel ez könnyedén kiszűrhető.
Ha sehol nem szelel el a kipufogó, akkor általában a kocsiszekrény hátsó, tömítetlen részein keresztül bejutó kipufogó gáz okozza a problémát. Ez az úgynevezett csapotthátú vagy kombi, hátsó ablaktörlővel felszerelt modellekre méginkább jellemző, mert ezeknél a típusoknál olyan erős légörvény keletkezik a gépjármű mögött, hogy az behúzza a kipufogó gázokat egy rosszul tömítő hátsó ajtón vagy nem megfelelően szigetelt lámpán keresztül.
Ami az ügyfeleket leginkább megtéveszti ebben az esetben, hogy az ablak lehúzásakor vagy a fűtés bekapcsolásánál érződik leginkább a kipufogógáz szaga és ebből mindenki előről szelelő kipufogórendszert feltételez, azonban a valóságban gyakran a bekapcsolt fűtés vagy lehúzott ablak által beérkező légáram keringteti előre a hátsó térben összegyűlt kipufogó gázokat.
Más egyéb gépjármű műszaki hibákból is lehet büdös, kellemetlen szag az utastérben, ezért az átlag gépjármű használók számára összefoglaltuk a lehetséges hiba okait. A könnyebb hibafeltárás érdekében kipufogó szervízünkben megforduló gépjárműveknél tapasztaltak alapján lehetséges okok:
- A kipufogó rendszer kifúj, vagy a kocsiszekrény hátsó részein tömítetlenség van.
- A motor kartergáz gumicsövét megeszi az olaj és kilyukad, vagy az autószerelő elfelejti visszatenni szereléskor. Ez általában a fűtésrendszeren keresztül jut be az utastérbe, és elég erőteljes, szúrós, szinte könnyfakasztó szaga van.
- Szivárog a fűtőradiátoron kereszül a fagyállóval kevert hűtővíz. Ennek édeskés szaga van és jellemzően az első szélvédő belülről erőteljesen párásodik.
- A generátor túltölti az akkumulátort. Erőteljes, kifejezetten büdös, úgymond záptojás szaga van, és a fűtésrendszeren keresztül jut az utastérbe.
- Szivárog az üzemanyag tartály vagy az üzemanyag rendszer. Adott esetben a kipufogóról vagy a forró motor alkatrészekről még intenzívebben párolog, általában ez is a fűtésrendszeren keresztül jut az utastérbe, és természetesen a tankolt üzemanyag fajtától függően változik a szaga. Ezt a hibát soron kívül javítani kell, mert a szivárgó üzemanyagtól akár a gépjármű is kigyulladhat!
- Szivárog az olaj a motorból, a hajtóműből vagy a szervóból, és ráfolyik, majd ráég a leömlőre vagy a kipufogócsőre. Ez a szag általában akkor jelentkezik intenzívebben, amikor kicsit meghajtják az autót – például autópályán -, majd kisebb tempónál illetve megállásnál a fűtésrendszeren keresztül bejut az utastérbe. A felsoroltak közül a szervó, automata váltó olaj ég a legkisebb hőfokon, ezért az különösen veszélyes.
- Az üzemanyag tartály szellőzőjéből párolgó benzin származékokat aktívszén szűrővel kötik meg. Ez általában a motortérben van elhelyezve, és ennek rendszernek a tömítetlensége is okozhat kellemetlen üzemanyag szagot az utastérben.